Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Contact | Autentificare
 
HOME DESPRE STEPS PARTENERI ACHIZITII CONTACT
RO | EN
Cum am devenit antreprenor:: Am devenit antreprenor fiindca știam că pot face lucrurile mai bine și am continuat din pasiune

Am devenit antreprenor fiindca știam că pot face lucrurile mai bine și am continuat din pasiune
Cristian Lucan - Academia Britanică de Afaceri și Comunicare, Iasi

Începuturile unui business cu potențial 
Înainte de a demara propria afacere, lucram pentru Academia Online, ca și colaborator, numai că acolo lucrurile cam stăteau pe loc. Erau foarte puțini cursanți, iar managementul firmei nu avea acțiuni clare pentru atragerea clienților. Eu, fiind specializat în Marketing, am propus să realizăm o campanie de promovare mai aveam vizitatori, dar promovarea adevărată îndreptată către grupul țintă nu făcea nimeni. Am încercat ca și colaborator să realizez planul de campanie de promovare, am realizat newsletter, bannere etc. , dar implementarea campaniei a tot fost amânată, astfel încât au început să se adune tot felul de frustrări deoarece nu se întâmpla nimic. Atunci mi-am spus că pot face mai bine lucrurile, pe cont propriu. Am început cercetarea în domeniul eLearning-ului pe modele pedagogice britanice (pe care le consider de cea mai bună calitate), am găsit un model complet și complex sub forma unei licențe, iar din 2004 am început implementarea acestuia. Așadar, ceea ce m-a împins către antreprenoriat a fost lipsa de orizonturi și frustrarea pentru că lucrurile nu se mișcau. La acestea se mai adaugă și faptul că până atunci în cariera mea nu avusesem șefi foarte buni, ci mai degrabă din extrema negativă. La un moment dat dorința de a fi independent financiar și profesional a primat.
 
Profesionalismul și empatia consolidează echipa 
La începutul formării echipei am atras colaboratori pe criteriul experienței profesionale. Acum lucrez cu specialiști foarte buni în domeniile de formare pe care le oferă Academia Britanică de Afaceri și Comunicare. Foarte important este faptul că între mine și ei nu există clasicele raporturi de muncă, deoarece doresc ca ei să se conceapă ca fiind entități independente și responsabile, nu angajați. Punem accent pe trainingul intern, mai ales softskills: managementul timpului, dezvoltare personală, cum să lucrezi cu obiective etc. Am constatat că oamenii se simt motivați de trainingurile interne, apreciază valoarea adăugată pe care o aduc acestea dezvoltării lor personale si implicit profesionale.
 
Ne concentrăm în principal pe retail 
Academia Britanică de Afaceri și Comunicare se axează în principal pe retail, persoane fizice și mai puțin pe partea de companii, pentru că acolo sistemul este mult mai rigid. Am ales foarte clar doar online-ul ca și canal de promovare, canalele clasice – outdoor, print, presă scrisă – considerându-le a da rezultate foarte slabe și nemăsurabile concret. Am ales online-ul dintr-un considerent foarte simplu: clienții sunt online și își petrec timpul online, deci online-ul este canalul de promovare cel mai potrivit. Am început campania de promovare cu bannere pe display, CPC, apoi am făcut campanii de promovare pe grupurile de discuții de yahoo. Din studiile demografice din prezent am constatat că 65% dintre clienții noștri se încadrează între 35 și 45 de ani, vârsta la care oamenii simt nevoia să evolueze profesional. Până acum am avut peste 12 mii de cursanți unici. 
 
Investiția inițială: economiile personale și biroul existent 
Investiția inițială nu a fost mare, a constat în două calculatoare, biroul existent, iar capitalul a provenit din economiile personale. Partea dificilă a fost să găsesc oamenii cu care să lucrez. Căutam buni și foarte buni profesioniști în domeniul lor, nu traineri sau profesori, ci oameni cu experiență care efectiv lucrează în domeniile în care facem training. 
 
Pregătim o schimbare 
Pentru toamna aceasta pregătim o schimbare, formatul de cursuri 2010, mult mai social și axat pe principiile din training, chiar dacă este online. Modelul actual este de tipul curs și chiar dacă se lucrează cu studii de caz reale din România, totuși ca și format este mai aproape de curs decât de training. Noul format este unul de training, deschis și interactiv. 
 
Cum funcționează învățarea online 
Depinde foarte mult de motivația personală și are avantaje certe față de sistemul educațional clasic. În primul rând, timpului, dacă lucrezi 10 ore pe zi, cum ni se întâmplă celor mai mulți dintre noi, când și cum să te mai duci seara la cursuri? În sistemul eLearning acest lucru este posibil, poți învăța de acasa, poți participa la orice oră și în orice zi. În al doilea rând este flexibilitatea, nu mai pierzi timp, nu mai cheltui bani cu transportul ți stai în confortul căminului tău și înveți în liniște. 
 
Pledoaria mea pentru antreprenoriat 
Motivația și curajul de a-ți asuma riscuri vin atunci când ești informat. Informația de calitate în domeniul în care vrei să te dezvolți alungă teama de necunoscut. Atunci când știi care sunt pașii în afacerea ta, când ai un plan de afaceri corect și îl respecți, deja este simplu. Informație, calitate și mobilizare – aceasta cred eu că este cheia succesului.
 

Conținutul acestui site este proprietatea Institutului Român de Cercetări Economico-Sociale și Sondaje-IRECSON și este protejat de legea copyright-ului și alte legi privind protecția proprietății intelectuale. Este interzisă copierea, descărcarea, printarea, publicarea, afișarea, procesarea, distribuirea, transferarea, traducerea, adăugarea, actualizarea, compilarea, adaptarea sau transformarea în orice formă a conținutului site-ului fără obținerea prealabilă a acordului scris din partea IRECSON.