Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Contact | Autentificare
 
HOME DESPRE STEPS PARTENERI ACHIZITII CONTACT
RO | EN
Home > DESPRE STEPS > Valori STEPS

Valori STEPS

Echipa “STEPS – Antreprenor pas cu pas”, definită de numitorul comun dat de inițiativa privată personală a fiecărui membru în parte, crede și practică valori cheie în antreprenoriat. Dorim să consolidăm aceste valori alături de cursanții din cadrul proiectului, în scopul participării active la construirea unui mediu de afaceri moral, orientat către binele comun al societății.

Aceste valori sunt:

Viziunea
Este călăuza antreprenorului în recunoașterea oportunităților de afaceri, în stabilirea obiectivelor, planificarea și implementarea măsurilor și activităților necesare fructificării acestor oportunități. Viziunea ne ajută să ne depășim limitele, să ne proiectăm în viitor, dincolo de situația și de limitările curente, conturându-ne astfel imaginea reușitei.

Curajul
Este ingredientul cheie al inițiative private în acțiune, izvorând din creativitatea umană specifică fiecăruia dintre noi, din determinare și tărie de caracter. Curajul ne dă forța și resursele interne necesare urmăririi atingerii viziunii de business atunci când ne confuntăm cu eșecuri și greutăți.

Respectul de sine și respectul față de ceilalți
Sunt calități esențiale ale personalității întreprinzătorului de succes, definind succesul ca abilitatea și talentul de a iniția și conduce afaceri viabile. Respectul de sine ajută la poziționarea corectă față de rezultatele eforturilor anteprenoriale, la relaționarea normală, armonioasă cu familia și comunitatea, dar mai ales alimentează altruismul și dorința de a împărtăși și altora secretele reușitei. Respectul față de ceilalți presupune ca luarea deciziilor antreprenoriale să se facă respectându-le interesele.

Încrederea
Este elementul indispensabil reușitei acțiunilor de marketing întreprinse pe măsură ce firma se dezvoltă. Încrederea, rezultată din onestitate și integritate în raporturile cu ceilalți, permite antreprenorului să învingă neîncrederea partenerilor, indiferent că vorbim despre proprii angajați, despre clienți, sau membri ai comunității în general.

Onestitatea
Antreprenoriat real înseamnă onestitate deplină în administrarea finanțelor firmei, a activelor și a resurselor umane. În deciziile antreprenorului prioritate are satisfacerea intereselor firmei, chiar și în situația în care acestea vin în contradicție intereselor de moment ale individului.

Tăria de caracter 
Este necesară în vremuri de prosperitate economică, pentru menținerea direcției de dezvoltare a afacerii, dar mai ales în vremuri de criză când, mai mult ca oricând, contează calități ca perseverență, rezistență, realism, tenacitate – atribute ce dau tăria de caracter.

Generozitatea 
Suntem datori să împărtășim succesul nostru în afaceri cu cei din jurul nostru, să dăm înapoi societății o parte din investiția pe care aceasta, de-a lungul timpului, a făcut-o în noi ca indivizi. Nu în ultimul rând, suntem datori să acționăm ca modele de conduită pentru semenii noștri mai puțin norocoși în viață, conștientizând că într-o societate polarizată și divizată afacerile private mici și mijlocii nu au mari șanse de reușită, ca urmare a consumului redus de bunuri și servicii.



Conținutul acestui site este proprietatea Institutului Român de Cercetări Economico-Sociale și Sondaje-IRECSON și este protejat de legea copyright-ului și alte legi privind protecția proprietății intelectuale. Este interzisă copierea, descărcarea, printarea, publicarea, afișarea, procesarea, distribuirea, transferarea, traducerea, adăugarea, actualizarea, compilarea, adaptarea sau transformarea în orice formă a conținutului site-ului fără obținerea prealabilă a acordului scris din partea IRECSON.